داستان خودت رو بگو

  2,324      
اینفلوئنسر مارکتینگ و آمارهای کلیدی آن
رشد روزافزون جنبه های دیجیتالی بازاریابی و اثربخش بودن آنها در بسیاری از بازارها باعث شده بسیاری از صاحبان کسب و کارها از این ابزارها بیشتر استفاده کنند. در این مقاله آمارهای کلیدی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ و اثربخشی این نوع بازاریابی دیجیتال، نظرسنجی از برترین بازاریابان سراسر دنیا، اثرگذاری انواع رسانه های اجتماعی و موارد دیگر بررسی شده است. این آمارها برای کسانی که در این حوزه ها فعالیت می‌کنند راهنمای خوبی هست تا مسیر را درست و با کمترین خطا طی کنند.

در هر صنعت و کسب‌وکاری که فعالیت کنید، حتماً می‌دانید که بخش بازاریابی و مارکتینگ، یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را در آن بازی ‌می‌کند. شاید کلمه «بازاریابی» این روزها خیلی استفاده شده و خیلی وقت‌ها هم در مورد آن کم لطفی شده باشد؛ ولی یکی از حیاتی‌ترین بخش‌ هر سازمان، صنعت و کسب‌وکار هست. فقط کافی است به این نکته توجه کنید که اگر بازاریابی اتفاق نیوفتد، چه کسی از وجود شما و بیزینس‌تان مطلع می‌شود؟!

همان‌طوری که همه‌چیز در عصر ارتباطات و دنیای اینترنت و رسانه‌های دیجیتالی، دستخوش تغییرات شده؛ موارد جدیدی به آن اضافه شده و یا مواردی منسوخ شده، علم مارکتینگ و بازاریابی هم از این قاعده مستثنی نیست. گسترش مفاهیمی مثل دیجیتال مارکتینگ، سئو SEO ، بلاگینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته‌اند.

رشد روزافزون جنبه‌های دیجیتالی بازاریابی و اثربخش بودن آن‌ها در بسیاری از بازارها، باعث شده بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها از این ابزارها بیشتر استفاده کنند.

در این مقاله که توسط یکی از معتبرترین آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ تهیه شده و ترجمه‌ای از سایت https://mediakix.com/  هست، آمارهای کلیدی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ و اثربخشی این نوع از بازاریابی دیجیتال، نظرسنجی از برترین بازاریابان، اثرگذاری انواع رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر بررسی شده است. این آمارها قطعاً برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، راهنمای خوبی هست تا مسیر را درست و با کمترین خطا طی کنند. باتوجه به آمارهای منتشر شده، سال ۲۰۱۹ سال رشد سریع و نوآوری در این صنعت است.

اطمینان بازاریابان نسبت به اینفلوئنسر مارکتینگ تا حدی است که 80 درصد از آنان، این نوع از بازاریابی را به عنوان یک کانال بازاریابی اثربخش می دانند و 89 درصد بازاریابان اظهار داشته‌اند که نرخ بازگشت سرمایه از این بازاریابی، قابل مقایسه یا حتی بهتر از سایر کانال‌های بازاریابی است. تقریباً دو سوم مدیران بازاریابی در سال 2019  بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ خود را افزایش داده و 17 درصد از شرکت‌ها بیش از نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف اینفلوئنسر مارکتینگ کرده‌اند.

 

اینستاگرام و استوری‌های اینستاگرام، نقطه کانونی بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی هستند.

هدف اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ، افزایش آگاهی از برند است که به دنبال جذب مخاطبین جدید ایجاد می شود. ولی در عین حال اهمیت بسیار بالای "رسیدن به مخاطبان جدید" نشان می‌دهد که مدیران بازاریابی، این کانال را به عنوان یک روش امیدوار کننده برای ارتباط با مشتریان جدید در یک اکوسیستم تبلیغاتی دیجیتال می دانند. سه هدف برتر بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، شامل افزایش آگاهی از برند Brand Awareness (85٪)، جذب مخاطبین جدید (71٪) و گسترش فروش (64٪) است.

 

 

 89درصد از بازاریابان می گویند اینستاگرام برای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ آنها مهم است. سه فرمت برتر محتواي مؤثر عبارتند از پست‌های اینستاگرام (78٪) ،در مرتبه دوم استوری‌های اینستاگرام (73٪) و فيلم‌هاي يوتيوب (56٪).

 

 

 

به رغم درآمدهای بالای حاصل در  Snapchat  این اپلیکیشن با رشد کاربر یکنواخت در سال 2018 پایان یافت. کاربران اسنپ‌چت به علت قابلیت جست و جوی محدود پلتفرم، باید زمان زیادی را برای پیدا کردن اینفلوئنسرها صرف می‌کردند و اینفلوئنسرها، مخاطبین و یا داده‌های زیادی را کسب نمی‌کردند و همین موانع بزرگی را برای  برندها ایجاد کرده است. اگر چه Snapchat سال گذشته اقداماتی را برای حل این مسائل انجام داد، ولی با این همه به نظر می‌رسد بسیاری از بازاریابان Snapchat را به پایین لیست اولویت های خود در سال 2019 منتقل کرده‌اند.

جالب است بدانید که 69 درصد از مدیران بازاریابی، بیشترین میزان از بودجه بازاریابی در سال 2019را در اینستاگرام صرف کردند.

 

 

پنج قالب برتر محتوای موثر برای بازاریابی اینفلوئنسر:

  • پست اینستاگرام: 78٪
  • استوری اینستاگرام: 73٪
  • ویدیوی یوتیوب: 56٪
  • ویدیوی اینستاگرام: 54٪
  • بلاگ پست: 36٪  

 

 

 

چالش های کار با اینفلوئنسرها :

اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه، به عنوان اولین چالش هنگام کار با اینفلوئنسرها ذکر شده است و 41 درصد از بازاریابان نگران ایجاد یک استراتژی "دائمی" هستند که 27 درصد از آن ها کارآیی این کانال را به طور مداوم اندازه گیری می‌کنند.

 

 

 

 در عین حال، 61 درصد از افراد، یافتن اینفلوئنسر مناسب را دشوار می‌دانند و به رغم سخت گیری های اینستاگرام بالاترین نگرانی آنها، فالوئرهای جعلی و فیک است. با وجود سخت گیری های اینستاگرام با کسانی که فالوئرهای جعلی و تعامل‌های غیرقانونی را به فروش می‌رسانند، به نظر می‌رسد نگرانی در مورد فالوئر های جعلی هنوز هم در همه جا وجود دارد. این ممکن است به این دلیل باشد که اخبار سیاست‌های به روز شده‌ی اینستاگرام هنوز در سراسر جهان اتفاق نیفتاده است. همچنین ممکن است شرکت‌ها به این دلیل همچنان شکاک باشند که اینستاگرام برنامه‌های مورد هدف در به روز رسانی را افشا نکرده است.

 

 

 

 

بسیاری از رایج ترین معیارهای بازاریابی اینفلوئنسر شامل نرخ تعامل Engagement، فروش، اثرگذاری Impression، نرخ دسترسی Reach هستند. با این حال، نرخ تعامل مهم‌ترین شاخص KPI است که توسط سه چهارم بازاریابان اندازه گیری می شود.

 

 

پنج معیار برتر بازاریابی اینفلوئنسر:

  • تعامل: 75٪
  • فروش/ تغییر: 48٪
  • اثرگذاری/ چشم انداز: 45٪
  • دست یابی: 44٪
  • کلیک: 31٪

 

روش‌های برتر برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی:

بسیاری از مدیران بازاریابی، معمول ترین روش برای پیدا کردن اینفلوئنسرها را در جستجوی شبکه اجتماعی می‌دانند. به نظر می‌رسد شایع‌ترین روشی که شرکت‌ها برای پیدا کردن اینفلوئنسرها برای یک فعالیت انتخاب می‌کنند، یک روش قدیمی و از طریق جستجوی مستقیم در شبکه‌های اجتماعی توسط خودشان است.

  • جست و جوی شبکه های اجتماعی: 71٪
  • پلت فرم ها: 43٪
  • اینفلوئنسرهایی که به آنها دسترسی دارند: 42٪

کیفیت محتوا به عنوان اولین عامل در انتخاب اینفلوئنسر مناسب نقش دارد.

 

 

در حالی که معیارهایی مانند میزان همکاری، مثل دادن اطلاعات از میزان دسترسی به کاربران و تاثیرگذاری بر آنها قطعاً اهمیت دارند، مهم‌ترین مساله‌ای که شرکت‌ها هنگام ارزیابی اینفلوئنسرها در نظر می‌گیرند، کیفیت محتوای آنهاست. این نشان می‌دهد که خلق محتواهای قوی و تاثیرگذار یک تمایز کلیدی برای اینفلوئنسرها است. دومین عامل مهم، هماهنگی اینفلوئنسر با مخاطبین هدف شرکت است.

 

پنج عامل تعیین کننده در انتخاب یک اینفلوئنسر:

  • کیفیت محتوا: 81٪
  • مخاطب هدف: 78٪
  • میزان مشارکت: 73٪
  • پیام‌رسانی برند یا زیبایی شناسی: 56٪
  • سرمایه: 50٪

 

 

80 درصد مدیران بازاریابی، بازاریابی اینفلوئنسرها را مؤثر می دانند.

 

از آنجایی که شرکت‌های زیادی از اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی بازاریابی خود در سال 2018 استفاده کرده‌اند، به نظر می‌رسد که بسیاری از آنها به موفقیت دست یافته‌اند. اکثریت بزرگی از بازاریاب ها (80٪) این نوع بازاریابی را مؤثر و 35٪ آن را بسیار تأثیرگذار ارزیابی کرده‌اند. فقط 5٪ از بازاریاب ها، بازاریابی اینفلوئنسرها را بی‌تأثیر می‌دانند.

 

 

 

71درصد از بازاریابان معتقدند که کیفیت مشتریان و ترافیک ناشی از اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر از سایر منابع است.

 

 

89 درصد افراد فعال در حوزه بازاریابی معتقدند که نرخ بازگشت سرمایه ی ناشی از بازاریابی اینفلوئنسرها، قابل مقایسه یا حتی بهتر از سایر کانال های بازاریابی است.هرچه بازاریاب‌های بیشتری تاکتیک های خود را بهینه می‌سازند، ما انتظار داریم مدیران بازاریابی‌ بیشتری، بازگشت سرمایه را در سال 2019 افزایش دهند.

 

 

 

 

بودجه اینفلوئنسرمارکتینگ  به طرز چشمگیری در سال 2019 افزایش یافت.

 65٪ از بودجه بازاریابی اینفلوئنسرها در سال 2019 افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۱۸ ، 39٪ از بازاریابان برای افزایش بودجه بازاریابی اینفلوئنسر خود در سال 2019 برنامه ریزی کرده بودند. امسال، اعتماد به بازاریابی اینفلوئنسر، به طرز قابل توجهی قوی‌تر به نظر می‌آید، به طوری که 65٪ از بازاریابان بودجه خود را در سال 2019 افزایش داده‌اند، در حالی که تنها 2٪ آن را کاهش می‌دهند.

 

 

 

بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ به طور گسترده ای وابسته به اندازه‌ی شرکت است. برای شرکت کنندگان در این نظرسنجی، بیشترین بودجه معمول برای بازاریابی اینفلوئنسرها در سال 2019 مابین 1000 تا 10000 دلار هر سال و سپس 100000 الی 500000 در سال، است.

 

 

اکثر کارخانه ها، درصد کمی، تا 20٪  از بودجه بازاریابی کلی خود را بر بازاریابی اینفلوئنسرها صرف می کنند. با این حال، مقدار کم اما قابل توجه 17٪ از بازاریاب ها بیش از نیمی از بودجه بازاریابی کلی خود را بر بازاریابی اینفلوئنسرها هزینه می کنند و بیش از 25٪ از آن ها بیش از 40٪ از بودجه خود را بر آن سرمایه گذاری می‌کنند.

 

 

این نظرسنجی بین 162 شرکت کننده بین 15 تا 25 ژانویه 2019 صورت گرفته که بیش از 90٪ از شرکت‌کنندگان در ایالات‌متحده آمریکا مستقر بودند، اما تعداد انگشت‌شماری از انگلستان، استرالیا، کانادا، جمهوری ایرلند، آلمان و فرانسه بودند.

  • نمایندگی ها (اینفلوئنسر نمایندگی ها، PR، آژانس های تبلیغاتی، و غیره): 52٪
  • برندهایی که با مشتری در ارتباطند (بازی، سفر، تجارت الکترونیک، مد، مسافرت و غیره): 37٪
  • شرکت های B2B (ارائه دهندگان خدمات کسب و کار، نرم افزار و غیره): 11٪