داستان خودت رو بگو

  3,004      
 شما زیر ذره بین هستید!
بله تعجب نکنید! اصلا مهم نیست چه شغلی دارید، چه تخصصی دارید، و درحال حاضر در کدام مرحله از موقعیت شغلی تان هستید؛ مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما همیشه زیر ذره بین هستید.

زیر ذره بین بودن در عصر رسانه های اجتماعی، این نیست که افراد در خیابان دنبال شما بگردند، فقط کافی است نام شما و یا یوزر شما را در گوگل سرچ کنند. تاریخچه ای از مطالبی که منتشر کرده اید، عکس ها و پروفایل هایتان در شبکه های اجتماعی مختلف، مثل گوگل پلاس، اینستاگرام، لینکداین، توییترو... دیده خواهد شد. همانطوری که می دانید، در پلت فرم هایی مثل اینستاگرام و لینکداین و ... مطالبی که شما دنبال و لایک کرده اید هم برای بقیه نشان داده می شوند. حتی اگرفکرمی کنید که آدم معروفی نیستید! مواردی که سرچ گوگل نشان خواهد داد تاثیر زیادی بر روی وجهه تخصصی و حرفه ای شما و حتی نام شما خواهد داشت. چه دوست داشته باشید چه نه، تاریخچه ای از تمام فعالیت هایتان در صفحه نتیجه گوگل منتشر می شود. 
 

اگر تاکنون به تاثیر رسانه های اجتماعی در روند ساخت برند شخصی توجه نکرده اید، فقط کافی است به این آمار دقت کنید :
با توجه به سایت    Careerbuilder.com  که یک وبسایت کاریابی آنلاین است و در آمریکا، کانادا، اروپا و حتی آسیا فعالیت دارد؛ "بیش از نیمی از کارفرمایان، افرادی را که در حوزه آنلاین فعالیتی ندارند، را استخدام نمی کنند."
پس چیزی که خودتان می توانید کنترل کنید را از دست ندهید. در سالهای اخیر، در بسیاری از مصاحبه های شغلی  شرکت های معتبر در ایران نیز، از شما آدرس جیمیل و احتمالا اینستاگرام  تان را می خواهند. 
اگر به دنبال شغل جدید نیستید و جایی قرار نیست برای مصاحبه کاری بروید، اگر فریلنسر هستید و یا کسب و کار خودتان را دارید، و فکر می کنید که اصلا این موضوع مرتبط به شما نیست؛ اشتباه می کنید.

 


با توجه به آمار منتشر شده، "بیش از نیمی از مشتریان و مصرف کنندگان، با شرکت ها و فریلنسرهایی کار می کنند که در فضای مجازی وجهه خوبی دارند."
هر فرد عادی  به طور متوسط ، هر 2-3 سال یک بار شغل خود را عوض می کند و بیش از 40% نیروی کار تا سال 2020 به عنوان فریلنسر کار خواهند کرد. این آمار نشان دهنده اهمیت  برند شخصی قوی بیش از هر زمانی است. در واقع، هرچه قدر که بخواهید موفق باشید، به برندسازی شخصی قوی تری نیاز دارید.
با توجه به مطالعات اخیر Weber Shandwick ، که رهبر روابط عمومی و ارتباطات جهانی است و یکی از سازمان های پیشرو در جهان متشکل از آژانس های تبلیغاتی و شرکت های خدمات بازاریابی می باشد؛ مدیران جهانی 45 درصد از شهرت شرکت خود را به برند شخصی مدیر عامل خود نسبت می دهند. این یعنی  تقریبا نصف مدیران بزرگ دنیا! و نکته دوم اینکه، علاوه بر آن، برند شخصی  CEO یک شرکت،بیش از 77 درصد در جذب کارمندانِ خوب، با استعداد و حرفه ای نقش دارد و 70%  افراد علاقه دارند در شرکت باقی بمانند. 
با توجه به این مطالعه، موارد دیگری که ربط مستقیم به پرسونال برندینگ CEO دارد، مشخص شد که برند شخصی مدیر باعث  87 % جذب سرمایه گذار بیشتر ، 83% توجه رسانه ای مثبت و  83% در محفاظت از شرکت در گذر از بحران هایی که ممکن است پیش بیاید، تاثیرگذار است. 
با توجه به سایت CEO.com ، 61% از مدیران سراسر دنیا، برند شخصی ندارند چون در هیچ حوزه آنلاینی فعالیت نمی کنند.
 به غیر از آماری که در این زمینه وجود دارد، پرسونال برندینگ به رشد و توسعه فردی شما هم کمک شایانی خواهد کرد. به برندسازی شخصی مثل ساختمانی نگاه کنید که کانالی هست برای رشد موفقیت ها و دستاوردهای فردی تان. برند شخصی به شما کمک می کند به سوی اهدافتان گام بردارید. علاوه برموقعیت کنونی  صنعت و تخصص و حرفه تان، برند شخصی این قدرت را دارد که تمامی فرصتها را برای پیشرفت شما ایجاد کند.
پس اولین گام را در راستای ساخت برند خودتان همین امروز بردارید. پروفایل آنلاین در هر شبکه اجتماعی که می خواهید بسازید، اگر دارید که چه بهتر. این پروفایل آنلاین؛ شما، توانایی ها، تخصص، شغل، حرفه، ارزش ها و علاقه مندی هایتان را بیشتر نشان می دهد. وقتی کسی پیج (صفحه) شما را در فضای مجازی می بیند، باید یک نمای قوی از شما همراه با مطالب جدید درباره تخصص تان  و کاری که به آن مشغول هستید را مشاهده کند. در صفحه آنلاین، خودتان  را بیشتر تعریف کنید تا افرادی که شما را می شناسند و تمام کسانی که شما را خواهند شناخت، درک بهتری از شما و حرفه و تخصص تان پیدا کنند. درباره علاقه مندی هایتان صحبت کنید، از مسیر رشدتان ، موفقیت هایی که بدست آورده اید، شکست هایی که خورده اید، هدف های جدید، برنامه ریزی هایتان در راستای اهداف و ... مطالبی هستند که برای مخاطبین شما حتما جالب هست. فراموش نکنید که پروفایل آنلاین شما در هر پلتفرمی که باشد، باید نشان دهنده برند شما و تخصص تان باشد. یک استراتژی برندسازی شخصی را در دنیای مجازی دنبال کنید و در راستای همین استراتژی، تولید محتوا کنید. و نکته آخر اینکه؛ یادتان باشد که  باید جستجوهای خود در اینترنت را بررسی کنید و تمامی مطالبی که با هدف شما متناسب نیست را پاک کنید.